• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
Qatar Test
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Moto Guzzi V7 Stone, Special και Racer
Εξέλιξη σύμφωνα με την παράδοση!
Τεστ-Μοντέλα 02/01/2013 - 16:03

Η Moto Guzzi, έχοντας εξασφαλίσει εδώ και καιρό την οικονομική ευρωστία - λόγω Gruppo Piaggio - συνεχίζει στο δρόμο της ανάπτυξης, όπως είχε υποσχεθεί ο Πρόεδρος. Και εάν σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, βλέπουν μοντέλα όπως το V7 να ξεπερνούν κατά πολύ τους στόχους των πωλήσεων, τότε οι άνθρωποι της ιταλικής εταιρίας έχουν κάθε λόγο να είναι χαμογελαστοί. Γιατί γνωρίζουν ότι το εργοστάσιο στο Mandello del Lario δεν θα παραμείνει μέσα στη εσωστρεφή δόξα του παρελθόντος, αλλά θα μπορεί να προσφέρει και νέα πιο σύγχρονα οχήματα - πάντα όμως με το στοιχείο της παράδοσης. Όπως δηλαδή τα νέα V7.

Ήταν μόλις το 2008 που (επανα)κυκλοφορεί η V7 Classic, μια μοτοσυκλέτα στα πρότυπα που εισήγαγε το πρώτο μοντέλο πριν από δεκαετίες. Μια απλή κλασική μοτοσυκλέτα όπου το μέταλλο και το σήμα κατατεθέν, ο κινητήρας της Moto Guzzi, είχαν τον κυρίαρχο ρόλο. Η μοτοσυκλέτα αυτή είχε μεγάλη αποδοχή από το κοινό, χάρη και στην παρουσίαση του Racer, ενός μοντέλου που έμοιαζε να έχει βγει από το γκαράζ κάποιου Ιταλού βελτιωτή την δεκαετία του ’70. Για το 2012 η Ιταλική εταιρία βελτιώνει την V7 στα σημεία, προσφέροντας πλέον τρεις διαφορετικές εκδόσεις, Stone, Special και Racer.

 Η μεγαλύτερη αλλαγή έχει να κάνει με τον κινητήρα. Ο small block κινητήρας, που χρονολογείται από το 1977, την χρονιά που έκανε ντεμπούτο η επιτυχημένη Moto Guzzi V50, έχει υποστεί πολλές βελτιώσεις και μηχανικές αλλά και αισθητικές, αφήνοντας το τετραγωνισμένο σχήμα της δεκαετίας του ’80 για περισσότερες καμπύλες πλέον, θυμίζοντας την πρώτη γενιά των V7. Πάντα στην ίδια χωρητικότητα κυλίνδρου, τα νέα έμβολα, πιο ελαφριά και ανθεκτικά, προσφέρουν μεγαλύτερη συμπίεση, που μαζί με τις νέες κεφαλές διαμορφώνουν ένα νέο θάλαμο καύσης για μεγαλύτερη απόδοση. Μια απόδοση που έχει αυξηθεί κατά 12%, ενώ η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 10%. Συνολικά ο κινητήρας είναι ανανεωμένος κατά 70%, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 200 νέα ή επανασχεδιασμένα  μηχανικά μέρη.Τώρα όσο αφορά το διπλό σωληνωτό πλαίσιο - με το βιδωτό αφαιρούμενο κάτω τμήμα - αποτελεί βασικό στοιχείο του project V7 και δεν έχει υποστεί καμία αλλαγή από την προηγούμενη έκδοση. 

 Στις αναρτήσεις η Moto Guzzi επιμένει Ιταλικά, με την Marzocchi και την Bitubo να προμηθεύουν πιρούνια και αμορτισέρ, ενώ το χεράκι της βάζει και η γερμανική Sachs, όσον αφορά τα αμορτισέρ σε Special και Stone.  Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διάμετρο 40χιλ. και διαδρομή 130 χιλ. Στις εκδόσεις V7 και V7 Racer υπάρχουν φυσούνες σε μαύρο χρώμα που δίνουν μια πιο κλασική εμφάνιση. Η Racer διαθέτει δύο  αμορτισέρ WMT Bitubo, με ξεχωριστό δοχείο, που ρυθμίζονται ως προς την συμπίεση και την προφόρτιση του ελατηρίου. Τα δύο αμορτισέρ των V7  Stone και V7 Special έχουν διαδρομή 118 χιλ. και ρυθμίζονται μόνο προς την προφόρτιση. Τα φρένα, που προέρχονται επίσης από μια ιταλική εταιρία, την Brembo, αποτελούνται από ένα floating δίσκο 320 χιλ. με δαγκάνα 4 εμβόλων εμπρός και ένα δίσκο 260 χιλιοστών με δαγκάνα 2 εμβόλων πίσω. Τέλος και τα τρία μοντέλα – οι κλασικοί τροχοί με ακτίνες για Special και Racer και οι χυτοί αλουμινένιοι στην Stone - είναι ελαφρύτεροι σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, πράγμα που σημαίνει μικρότερη γυροσκοπική αδράνεια.

 

Moto Guzzi V7 Special:

Η Special είναι το μοντέλο που βρίσκεται πιο κοντά στην μοτοσυκλέτα που δημιούργησε ο Lino Tonti. Ένα μοντέλο απέριττο, κλασικό, που έχει σχεδιαστεί για καθημερινή χρήση, αλλά και για χαλαρές βόλτες σε κοντινές ή μακρινές διαδρομές. Το μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας κατά την επίσημη παρουσίαση στο Mandello del Lario διέθετε και δύο πλαϊνές δερμάτινες βαλίτσες - απόλυτα ταιριαστές με το στυλ και το ύφος της Special - που ενίσχυαν τον τουριστικό/πρακτικό χαρακτήρα του. Η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς σκυφτή, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν κουράζει τα χέρια. Αντιθέτως μάλιστα, χάρη και στο μεγάλο ψηλό τιμόνι σου επιτρέπει μια άνετη και εύκολη οδήγηση. Με το που ο κινητήρας έρθει στη ζωή ξεκινά να σκορπά παντού κραδασμούς, σαν γνήσιος απόγονος της ιταλικής σχολής. Κούμπωμα της πρώτης και από τα πρώτα μέτρα κιόλας η Special σου δίνει την αίσθηση μιας εύκολης μοτοσυκλέτας. Και όντως δεν έχεις παρά να συντονιστείς με τις προσταγές του δικύλινδρου ράθυμου κινητήρα, για να απολαύσεις την διαδρομή. Χαλαρή οδήγηση σου σιγοψιθυρίζει και έτσι πρέπει να κάνεις. Οι αλλαγές στον κινητήρα έχουν να αποτέλεσμα μεγαλύτερη δύναμη χαμηλά αλλά και ευστροφία, αλλά μην νομίζετε όμως ότι επειδή στα χαρτιά οι ίπποι είναι μόνο 50, δεν έχει δύναμη και νεύρο. Ας είναι καλά η χαρακτηριστική ροπή των δικύλινδρων και το V7 μπορεί να κινηθεί αρκετά γρήγορα βοηθούμενο από το καλό πλαίσιο, αλλά και από τη συγκέντρωση των μαζών χαμηλά. Στο άψογο οδικό δίκτυο της Ιταλίας, το V7 κινείται δίχως κανένα πρόβλημα, και οι μαλακές σχετικά αναρτήσεις προσφέρουν άνεση σε οδηγό (και στον συνεπιβάτη όταν υπάρχει). Αναρτήσεις και φρένα υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις του υποψήφιου ιδιοκτήτη προσφέροντας ένα άνετο και ασφαλές πακέτο, φτάνει να μην ξεχνάει το ύφος και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Ο 320άρης δίσκος με τη δαγκάνα της Brembo έτσι και αλλιώς έχουν να διαχειριστούν 179 κιλά βάρους της μοτοσυκλέτας, συν το βάρος του οδηγού. Ένσταση θα κάνω για δύο μόνο πράγματα, στο 40άρι πιρούνι που θεωρώ ότι στις μέρες μας κρίνεται «λίγο», όταν έχουμε καλομάθει στην ακαμψία των ανάποδων, και για τη σέλα, μάλλον για το υλικό της που είναι πολύ μαλακό με αποτέλεσμα να «κάθεται». Τέλος, να αναφέρω ότι πλέον άλλαξε και ο χρωματισμός συνδυασμός του μοντέλου και αντί του λευκού με την κλασσική ρίγα, πλέον έχουμε δύο συνδυασμούς σε λευκό/κόκκινο και κίτρινο/μαύρο, που ταιριάζουν απόλυτα με το αρκετό χρώμιο που διαθέτει η Special αλλά και με τους τροχούς με ακτίνες.

 

Moto Guzzi V7 Stone:

Η Stone ουσιαστικά είναι το ίδια με την Special, αλλά οι Ιταλοί σχεδιαστές κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα διαφορετικό μοντέλο κάνοντας ένα απλό πράγμα: τοποθετώντας χυτές ζάντες αλουμινίου. Τώρα εάν προσθέσετε και το πολύ «in» μαύρο ματ χρώμα μπορείτε να καταλάβετε γιατί η Stone ήταν η δεύτερη επιλογή των δημοσιογράφων όσον αφορά την οδήγηση, μετά φυσικά την Racer. Πάντως, ακόμα και κοιτώντας την σε φωτογραφία σου δίνει την εντύπωση ότι διαφέρει αρκετά από το αδελφικό μοντέλο, ενώ ταυτόχρονα δείχνει και μικρότερη. Το πιο πιθανό είναι να σε ξεγελά το χρώμα της. Η θέση οδήγησης είναι ίδια με της Special, με τον αναβάτη λίγο σκυφτό να κρατά το μεγάλο ψηλό τιμόνι, με τα πόδια σχετικά μπροστά. Μικρό βάρος και μάζες συγκεντρωμένες χαμηλά βοηθούν τον οδηγό να έχει μια καλή και ανάλαφρη αίσθηση, ενώ οι συμπαγείς διστάσεις την κάνουν ιδιαίτερα ευέλικτη. Στην πιο ανάλαφρη αίσθηση βοηθούν και οι καινούργιοι τροχοί που είναι ελαφρύτεροι (κατά 1,440 γραμμάρια εμπρός και κατά 860 γραμμάρια πίσω), με αντίστοιχη μείωση της γυροσκοπικής αδράνειας, περίπου κατά 30%. Η χαλαρή οδήγηση είναι κάτι που ταιριάζει και στην V7 Stone, με τον κινητήρα να αποδίδει αρκετά καλά στις χαμηλές/μεσαίες στροφές, κάτι που βοηθά στην κίνηση μέσα στην πόλη ή εκτός. Πάντως η Stone με τη μοντέρνα εμφάνιση αλλά και τη φιλική συμπεριφορά είναι σίγουρα το μοντέλο της Ιταλικής εταιρίας που απευθύνεται σε πιο ευρύ κοινό.


Moto Guzzi V7 Racer:

Αναμφίβολα η V7 Racer είναι η πιο εντυπωσιακή V7, ένα μοντέλο που μοιάζει να βγήκε από γραμμής custom μοτοσυκλέτας. Το χρωμιωμένο – μεταλλικό πλέον, και στα 3 μοντέλα – ρεζερβουάρ, έρχεται σε αντίθεση με το κόκκινο χρώμα του πλαισίου και των κέντρων των τροχών, ενώ η μικρή μάσκα πάνω από το προβολέα καθώς και το σπορ μονόσελο, μετά ενσωματωμένα number plates, δίνουν μια σπορ-ρετρό εμφάνιση. Τροχοί με ακτίνες- αλλά μαύρα στεφάνια - και ο αερόψυκτος κινητήρας - επίσης σε μαύρο χρώμα - τονίζουν το κλασικό ύφος της. Αν και τα 3 μοντέλα μοιράζονται την ίδια βάση, η Racer διαφοροποιείται σημαντικά χάρη στη θέση οδήγησης που είναι πιο σκυφτή, εξαιτίας των κλιπ-ον – που είναι όμως πάνω από την πλάκα και των πιο πίσω τοποθετημένων - από billet αλουμίνιο -  μαρσπιέ. Βέβαια υπάρχουν και άλλες διαφορές σε σχέση με τα άλλα 2 μοντέλα που διαφοροποιούν την Racer.  Όπως τα τελικά των εξατμίσεων με μεγαλύτερη κλίση, τα δύο αμορτισέρ της Bitubo με το ξεχωριστό ρεζεβουάρ, ή τα μέρη από βουρτσισμένο αλουμίνιο που δίνουν την αίσθηση του χειροποίητου.

Ο ανανεωμένος κινητήρας δένει γάντι με την Racer, καθώς διαθέτει πιο πολύ νεύρο και ευστροφία, σκορπώντας όμως παράλληλα πλήθος κραδασμών. Η πιο επιθετική οδήγηση σε προδιαθέτει να κινηθείς σε πιο σβέλτους ρυθμούς από τα «τουριστικά» V7. Για μια ακόμα φορά το καλό στήσιμο της μοτοσυκλέτας βοηθά τον αναβάτη να κινηθεί γρήγορα, αλλά το πιρούνι είναι αρνητικός παράγοντας με τα 40χιλοστά του, αλλά και εξαιτίας της μεγάλης γωνίας κάστερ. Πέρα από αυτό οι μοναχικές βόλτες με το V7 Racer είναι σαν να ανακαλύπτει ξανά την μοτοσυκλέτα, μέσω της απλότητας και του customizing. Ειδικά εάν τοποθετήσεις τις εξατμίσεις της Arrow που η Μoto Guzzi δίνει σαν αξεσουάρ και ο δικύλινδρος κινητήρας αποκτήσει λίγο «ήχο» συνοδεύοντας έτσι την αίσθηση της όρασης.


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΡΥΛΙΚΟΥ V7.

Το 1961, ο ιδιοφυής μηχανικός Giulio Cesare Carcano σχεδίασε ένα αερόψυκτο δικύλινδρο V 90° κινητήρα που προοριζόταν  για μια σπορ έκδοση του Fiat 500, που μπορούσε να αγγίξει τα 140 χλμ/ώρα.

Παρ’ όλο που η FIAT αποδέχτηκε το σχέδιο, οι απαιτήσεις υπερέβαιναν την παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου στο Mandello del Lario, και έτσι η συμφωνία δεν καρποφόρησε.

Όταν έγινε ένας κρατικός διαγωνισμός για την παροχή μοτοσυκλετών για τις ανάγκες της τροχαίας, ο Carcano τοποθέτησε τον δικύλινδρο κινητήρα σε μια μοτοσυκλέτα, την Moto Guzzi V7. Οι δοκιμές της νέας V7 ξεκίνησαν το 1964. Η μοτοσυκλέτα είχε κινητήρα 703,3 κ.εκ., με ισχύ  40 hp και βάρος 230 κιλά. Το 1966 άρχισε η μαζική παραγωγή, που προορίζονται για την αστυνομία και τις ξένες αγορές, ενώ την επόμενη χρονιά η V7 διανεμήθηκε στην Ιταλία. Η δημιουργία του Giulio Cesare Carcano τελειοποιήθηκε  από έναν έμπειρο μηχανικό, που εντάχθηκε στη Moto Guzzi το 1967, τον Lino Tonti. Το πρώτο πράγμα που έκανε ο Tonti ήταν να αυξήσει το μέγεθος του κινητήρα στα 757 κυβικά και την ισχύ στα 45 hp, και να παρουσιάσει το V7 Special, το 1969, πιο γρήγορο, πιο εκλεπτυσμένο και κομψό σε σύγκριση με το V7.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: PIAGGIO ΕΛΛΑΣ ΑΕ

ΕΓΓΥΗΣΗ: 2 ΧΡΟΝΙΑ

ΤΙΜΗ: 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ 2Τ, 2Κ, Α/Ψ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 744

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ        Ψεκασμός

ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ       2 ΣΕ 2

ΛΙΠΑΝΣΗ ΑΝΤΛΙΑ ΛΑΔΙΟΥ

ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ

ΜΕΤΑΔΟΣΗ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ

ΠΛΑΙΣΙΟ

ΤΥΠΟΣ  ΔΙΠΛΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)   -

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm)         805

ΒΑΡΟΣ (kg)         179

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ/ ΡΕΖΕΡΒΑ (lt)     22

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΥΠΟΣ / ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) ΠΙΡΟΥΝΙ 40 ΧΙΛ, 130 ΧΙΛ.

ΠΙΣΩ 2 ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ 118 ΧΙΛ.   

ΕΛΑΣΤΙΚΑ 

ΜΠΡΟΣΤΑ  100/90-18, 

ΠΙΣΩ 130/80-17

ΦΡΕΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ   ΔΙΣΚΟΣ 320 ΧΙΛ

ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ  ΔΙΣΚΟΣ 260 ΧΙΛ


Κείμενο: Βασίλης Κωστάκος

Φωτογραφίες: Moto Guzzi

 

 

Επόμενο άρθρο »

TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200

« Προηγούμενο άρθρο

Test Aprilia SRV850

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Advertisement
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ Ο VINALES ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΤΙ-MARQUEZ;
  • 1. ΟΧΙ
  • 2. ΝΑΙ
  • 3. ΔΕΝ ΞΕΡΩ