• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Moto2: H νέα όψη πραγμάτων
Επανασχεδιασμένα πλαίσια για τα ελαστικά της Dunlop
Νέα 14/12/2012 - 17:58

Η κατηγορία Moto2 διανύει την τρίτη της σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Tαχύτητας Mοτοσυκλετών και παρά το ότι έχουν περάσει δύο χρόνια εξέλιξης και προσαρμογής, οι πρωτότυπες μοτοσυκλέτες (με τον ίδιο κινητήρα της Ηοnda) έχουν υποστεί αρκετές και ουσιώδεις αλλαγές αυτή τη σεζόν. Κύριο αίτιο αυτών των αλλαγών είναι τα νέα τεχνικά χαρακτηριστικά των ελαστικών της Dunlop, οι σκληρές και οι μαλακές γόμες, καθώς επίσης το νέο προφίλ του εμπρός ελαστικού (από 125 άλλαξε σε 120) που έβαλε σε νέες δοκιμασίες αναβάτες και τεχνικούς.

Πλαίσιο Mistral
Πλαίσιο Mistral

Από τις 33 μοτοσυκλέτες που συμμετείχαν στις δοκιμές της Jerez οι 9 ήταν της KalexEngineering και οι 8 της SuterRacingTeam. Η Βρετανική FTR είχε επίσης 8 αναβάτες, και η Moriwaki 4, ενώ η Ιαπωνική TSR είχε μόλις δύο μοτοσυκλέτες. Η δε μοτοσυκλέτα της ARJ αποτελεί πλέον παρελθόν από κάθε άποψη. Οι μόνες εταιρείες που κρατούσαν κλειστά τα χαρτιά τους ήταν η Moriwaki και η SpeedUp σε ότι αφορά την εξέλιξη του πλαισίου και γενικά της μοτοσυκλέτας. Παρατηρήθηκαν πολλές αλλαγές στην άνω πλάκα του πιρουνιού από πολλούς κατασκευαστές στην προσπάθειά τους να βελτιώσουν την αίσθηση στο μπροστινό σύστημα. Το μασίφ αλουμινένιο τμήμα του πλαισίου που φιλοξενεί την έδρα του ψαλιδιού είναι κούφιο με νεύρα στα πλαίσια της Moriwaki, της Kalex, της Suter, της FTR και της SpeedUp και μόνο η TSR διαθέτει μασίφ και συμπαγή κατασκευή στο συγκεκριμένο σημείο του πλαισίου.

Ψαλίδι Suter
Ψαλίδι Suter

 

Kalex ΜΟ2

Οι μετοχές της KalexEngineering έπιασαν την αξία τους με τον Τίτλο που κέρδισε πέρυσι ο StefanBradl. Ωστόσο η εταιρεία δεν επαναπαύτηκε στις δάφνες της και πραγματοποίησε αρκετές αλλαγές στο νέο της πλαίσιο. Φέτος έχει παρουσιάσει βασικά ένα πλαίσιο αλλά κάπου μας αφήνουν να καταλάβουμε ότι έχει εξεταστεί και άλλη επιλογή σύμφωνα με τις δηλώσεις του MichaelBartholemy, TeamManager της MARCVDS. Κάποιες από τις μοτοσικλέτες έφεραν carbon κάλυπτρο στους δοκούς του πλαισίου που το προστατεύει σε περίπτωση πτώσης. Βασικό στοιχείο του πλαισίου αποτελεί η μεγάλη οπή στην περιοχή του λαιμού που επιτρέπει την τοποθέτηση του μεγάλου αγωγού του ram-air, που είναι κατασκευασμένος από carbon/Kevlar τμήματα.

Νέο φέρινγκ, με οπές αλλά και χωρίς, για να τροποποιηθεί αντίστοιχα η απαγωγή θερμότητας από τον κινητήρα ή να βελτιωθεί η αεροδυναμική του συνόλου. Αλλαγές επίσης πραγματοποιήθηκαν στην σχεδίαση της σέλας.

 

Suter MMX2

Σημαντικές είναι οι αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει φέτος η SuterRacingTeam στο πλαίσιο της Moto2. Βασική του αλλαγή είναι η προσθήκη ή μάλλον για την ακρίβειά το «δέσιμό του» με carbon και αυτό για να τροποποιηθούν τα τεχνικά του χαρακτηριστικά (ακαμψία και ελαστικότητα) λόγω της αλλαγής των ελαστικών της Dunlop που απέκτησαν πιο άκαμπτο σκελετό. Σε ότι αφορά τις διαστάσεις του το νέο πλαίσιο δεν διαφέρει από το περσινό, μιας και αποδείχτηκε σε γενικές γραμμές πολύ καλό. Για πρώτη φορά στο πλαίσιο των δοκιμών υπήρχε τεχνικό επιτελείο της εταιρείας στην πίστα που έκανε συλλογή πληροφοριών από τις ομάδες και επίσης έδινε λύσεις σε βατά προβλήματα.

Βέβαια κάποια στιγμή είδαμε συγκεκριμένη ομάδα να χρησιμοποιεί κατάλληλη μέθοδο για την αφαίρεση του carbon υλικού αφήνοντας γυμνή την παρουσία του αλουμίνιου. Σύμφωνα με τεχνική ενημέρωση της εταιρείας είναι δυνατό να τροποποιήσει κανείς τα χαρακτηριστικά του αλουμίνιου αν το επικαλύψει με carbon. Ωστόσο ανάφερε ότι ο τρόπος με τον οποίο θα δέσουν τα πλέγματα του carbon και η φορά τους παίζει μεγάλο ρόλο στην τροποποίηση αυτών των χαρακτηριστικών.

 

FTR

Η Βρετανική εταιρεία έχει κερδίσει πολλούς οπαδούς (πελάτες) από πέρυσι στην κατηγορία Moto2. Το πλαίσιό της ξεχωρίζει από το μασίφ αλουμινένιο κομμάτι του λαιμού που φιλοξενεί τον αεραγωγό του ram-air. Η καλλίγραμμη σχεδίαση του το καθιστά ξεχωριστό σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αλουμινένια πλαίσια της κατηγορίας.

Σημαντικές βελτιώσεις πραγματοποιήθηκαν στην αεροδυναμική του συνόλου και κάποιες εκδόσεις των φέρινγκ έφεραν περισσότερους αεραγωγούς κάτω από το ρύγχος του φέρινγκ.

 

Mistral 610

Μικρές είναι οι βελτιώσεις που έχει κάνει η Γαλλική ομάδα στην σχεδίαση του πλαισίου. Αισθητή είναι η αλλαγή που έχει γίνει στο λαιμό του πλαισίου για να φιλοξενήσει τον τροποποιημένο αεραγωγό του ram-air γεγονός που οδήγησε στην αύξηση της επιφάνειας των δοκών στο εμπρός μέρος του πλαισίου. Το τμήμα του πλαισίου στην περιοχή του λαιμού είναι ιδιαίτερα ενισχυμένο και φέρει τμήμα κατασκευασμένο από μασίφ αλουμίνιο.

Διαφορετικά ψαλίδια φορούσαν οι δύο μοτοσυκλέτες της Mistral όπου το ένα ήταν περισσότερο ενισχυμένο στο άνω μέρος του. Το δε άλλο ήταν μικρότερο γεφύρωμα στο ψαλίδι, αλλά ήταν καλυμμένο με carbon για ευνόητους λόγους. Αναβαθμίσεις δέχτηκαν επιπλέον στον τομέα των αναρτήσεων μιας και φορούσαν νέο πιρούνι της Ohlins και αμορτισέρ της σειράς TR.

 

TSR

Το γεγονός ότι πέρυσι ο AlexDeAngelis βρέθηκε στην 4η θέση της Τελικής Κατάταξης στην κατηγορία Moto2 αποδεικνύει το πόσο καλό είναι το πλαίσιο της Ιαπωνικής TSR. Η αλήθεια είναι ότι πίσω από αυτό κρύβεται η πλούσια εμπειρία που έχει η εταιρεία στην σχεδίαση των πλαισίων, για αυτό άλλωστε κατασκευάζει εδώ και πολλά χρόνια πλαίσια για τις μοτοσυκλέτες παραγωγής της Honda, όπως η CBR600RR.

Είναι η μόνη εταιρεία/κατασκευαστής που δεν χρησιμοποιεί αεραγωγό ram-air με αντίστοιχη οπή στο φέρινγκ. Ο λόγος πίσω από αυτή την φιλοσοφία είναι ότι δεν θέλει να αδυνατήσει την συγκεκριμένη περιοχή του πλαισίου και αυτό είναι το μυστικό πίσω από την εκπληκτική ευστάθεια της μοτοσυκλέτας στο φρενάρισμα, ιδίως στις γρήγορες πίστες του πρωταθλήματος. Ο πονηρός αεραγωγός του ram-air βρίσκεται τοποθετημένος κάτω από την κάτω γέφυρα του πιρουνιού και καταφέρνει να τροφοδοτήσει με σεβαστή ποσότητα αέρα το φιλτροκούτι. Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλαισίου στον τομέα της ελαστικότητας και της ακαμψίας η TSR τα έχει αφήσει σχεδόν όμοια, μιας και το τεχνικό επιτελείο της JiR χρησιμοποιεί σχεδόν πάντα την μαλακή γόμα της Dunlop και πάνω σε αυτή εστιάζει την προσοχή της στο setup των αναρτήσεων και της γεωμετρίας.

Βέβαια σύμφωνα με τις αποκαλυπτικές δηλώσεις του GianlucaMontiron (TeamManager της JiR) ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας μπορεί να υστερεί ελαφρώς σε ισχύ με τον ανταγωνισμό, παρόλα αυτά ο οδηγός μπορεί να καλύψει το κενό των επιδόσεων με την πολύ καλή ροή στην πίστα και την ασυναγώνιστη επίδοση στα φρένα. Πολύ καλές είναι επιπλέον οι επιδόσεις της μοτοσυκλέτας στον τομέα της αεροδυναμικής χωρίς να έχουν γίνει αξιοσημείωτες αλλαγές από την περσινή μοτοσυκλέτα της TSR.

 

Dunlop

Μεγάλη πρόοδο έχει κάνει επίσης η εταιρεία Dunlop στην σχεδίαση των ελαστικών. Δεν είναι μόνο οι νέες γόμες που παρουσιάστηκαν αλλά και το καινούργιο προφίλ του εμπρός ελαστικού που αρκετοί αναβάτες είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν. Πιο συγκεκριμένα το προφίλ άλλαξε από 125 σε 120 γεγονός που τροποποίησε ελαφρώς την κορώνα του ελαστικού. Στόχος του νέου ελαστικού είναι να κάνει πιο γρήγορη την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας κατά το πλασάρισμά της στην είσοδο της στροφής. Κάποιοι από τους αναβάτες έμειναν ήδη ευχαριστημένοι από την αίσθηση που παρέχει ιδίως στην κορυφή της στροφής. Βέβαια άλλοι θα χρησιμοποιήσουν στο Qatar την διάσταση 125 μιας και έχουν ήδη σταλεί στην πίστα. Ωστόσο από τον αγώνα της Jerez όλοι θα χρησιμοποιούν το νέο προφίλ 120.

Στο τριήμερο των τελευταίων δοκιμών τρεις Kalex βρέθηκαν στην πρώτη πεντάδα –και την πρώτη θέση- ενώ δύο Suter έκλεισαν τις υπόλοιπες θέσεις ενώ την έκπληξη έκανε ο Iannone που έφερε την μοτοσυκλέτα της SpeedUp στην 6η θέση. Τελικά, όλα δείχνουν ότι φέτος θα είναι ακόμη πιο συναρπαστική η μάχη μεταξύ των κατασκευαστών.


Κείμενο - Φωτό: Βασίλης Μωραΐτης

 

Επόμενο άρθρο »

Moto3: Ο αντικαταστάτης της GP125

« Προηγούμενο άρθρο

Ολοκληρώθηκε το facelift στο Phillip Island

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα