• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
5ος Αγώνας - Γαλλία (Le Mans)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Furusawa: Το παρασκήνιο με Preziosi και Rossi!
«Ο Rossi έχει ακόμα πολύ μεγάλες δυνατότητες!»
Νέα 22/08/2012 - 16:13

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που τα νέα για την επίσκεψη του πρώην αρχιμηχανικού της Yamaha, Masao Furusawa, στην Ιταλία έκαναν τον γύρο του κόσμου! Πολύ γρήγορα άρχιζαν οι φήμες ότι ο θρυλικός Ιάπωνας έχει επικοινωνία με την Ducati, ώστε να τους βοηθήσει με την προβληματική Desmosedici

Παρακάτω ακολουθεί η συνέντευξη που έδωσε ο Furusawa σε Ιάπωνα δημοσιογράφο και εξηγεί τους λόγους για τους οποίους απέρριψε – τελικά – την πρόταση συνεργασίας με τους κόκκινους του Borgo Panigale!

 

 

Πρώτα απ’ όλα, για πόσο διάστημα πήγες στην Ιταλία;

 

«Περίπου για μια εβδομάδα. Γύρισα στην Ιαπωνία στις 25 Ιουλίου. Όταν έφτασα στην Ιταλία, το απόγευμα της 19ης Ιουλίου, έλαβα ένα mail από την Yamaha Motor Racing – είχαν μάθει από τις εφημερίδες για το ταξίδι μου – και με ρώτησαν για τον σκοπό της επίσκεψής μου. Τους απάντησα ότι θα δω τα αξιοθέατα και θα συναντηθώ με τον Preziosi. O Valentino με κάλεσε στο κινητό μου και μου είπε ότι ήθελε να μου μιλήσει κι έτσι τον επισκέφτηκα στην Tavullia. Συναντήθηκα με τον Filippo δυο φορές και με τον Vale μία φορά».

 

Για να το ξεκαθαρίσουμε… ποιες ημέρες συναντήθηκες με τους δυο τους;

 

«Έφτασα στην Ιταλία στις 19 Ιουλίου το απόγευμα. Την επόμενη είδα τα αξιοθέατα… Έτσι την 21η Ιουλίου συναντήθηκα με τον Filippo. Η δεύτερη συνάντησή μας έγινε στις 23. Μιλήσαμε για 3-4 ώρες κάθε φορά. Τον Valentino τον επισκέφτηκα στις 24 του μήνα και έφυγα από την Ιταλία την επομένη».

 

Το ταξίδι έγινε ύστερα από πρόσκληση του Preziosi;

 

«Κάπως έτσι. Ανταλλάσσαμε mail κάθε τόσο. Στην εταιρεία του τα πράγματα ήταν κάπως περίπλοκα, με την Audi να έχει μπει στο παιχνίδι και τον Valentino να μην δείχνει την διάθεση να παραμείνει στην ομάδα. Ο Fillipo ήθελε να μιλήσει μαζί μου και μου είπε ότι θα έρθει στην Ιαπωνία, ωστόσο μια τέτοια επίσκεψη θα ήταν δύσκολη γι’ αυτόν – ιδιαίτερα μέσα στην αγωνιστική περίοδο – και του απάντησα ότι θα πάω εγώ».

 

Για πόσο καιρό σου ζητούσαν βοήθεια;

 

«Ήδη από τα μισά της προηγούμενης σεζόν. Στην αρχή είχε την μορφή πλάκας, αλλά αυτήν τη φορά έδειχνε πολύ σοβαρό το θέμα, με αυτούς να μου λένε “αν είναι εφικτό, θα θέλαμε να βοηθήσεις την Ducati”».

 

Συναντήθηκες με τον Preziosi στο γραφείο του;

 

«Όχι. Συναντηθήκαμε σπίτι του, διότι οι φήμες οργίαζαν και δεν θέλαμε να τραβήξουμε τα φώτα της δημοσιότητας. Του είπα μερικά πολύ σημαντικά θέματα, όπως το πώς πρέπει να σχεδιάζεται μια μοτοσυκλέτα. Έδειξε εντυπωσιασμένος και ήθελε να δώσω μια διάλεξη, σχετικά μ’ αυτά τα θέματα, στους συνεργάτες του. Δυο ημέρες μετά, ο Filippo πήρε μαζί του και τον μηχανικό πλαισίου και μιλήσαμε πάλι στο σπίτι του».

 

Ακούγεται σαν να υπήρχε ήδη μια συμφωνία για να μιλήσεις για τεχνικά θέματα της μοτοσυκλέτας, πριν ακόμα ξεκινήσεις το ταξίδι…

 

«Ο λόγος που μετακόμισα στο Κιότο, μετά την αποχώρησή μου, ήταν να περάσω μια ήσυχη ζωή. Όμως κάποιοι φίλοι, μου ζήτησαν να μπω στις επιχειρήσεις τους και σταδιακά άρχισα να βλέπω με καλό μάτι το ενδεχόμενο να ξεκινήσω μια δική μου, μικρή – συμβουλευτικού χαρακτήρα – εταιρεία. Πελάτες θα ήταν εταιρείες παραγωγής οχημάτων και αεροπορικές εταιρείες. Όταν με πήρε ο Filippo, αστειευόμενος του είπα ότι θα ήταν ο πρώτος μου πελάτης! Στη συνέχεια έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον κι έτσι του είπα ότι αν μου πληρώσεις τα έξοδα, θα έρθω εκεί. Δεν δίστασα, διότι θα είχα την ευκαιρία να κάνω τουρισμό στην Ιταλία, δωρεάν!»

 

Αυτό σημαίνει ότι έχεις ήδη εμπλακεί στην εξέλιξη και στις ρυθμίσεις της Desmosedici;

 

«Όχι. Δεν μπορώ να αποκαλύψω οποιεσδήποτε πληροφορίες που αφορούν στην Yamaha και δεν συζητήσαμε κάτι πιο λεπτομερές. Απλώς τους εξήγησα την δική μου προσέγγιση και τρόπο σκέψης, ειδικά αυτό που έκανα το 2004. Για παράδειγμα το “centroid triangle” που είναι το νοητό τρίγωνο το οποίο δημιουργείται από το μπροστινό και πίσω σημείο επαφής της μοτοσυκλέτας με το έδαφος (δλδ τα ελαστικά) και το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας, δεν θα έπρεπε να είναι σχεδιασμένο έτσι ή αλλιώς (άρχισε να κάνει κινήσεις με τα χέρια του…)! Ή σε άλλη περίπτωση, όταν αναφέρονται στις αναρτήσεις, πάντοτε έχουν σαν κεντρικό σημείο αναφοράς τη “σφιχτή” λειτουργία των αναρτήσεων. Ωστόσο η δική μου προσέγγιση είναι διαφορετική. Θα κοίταγα περισσότερο τη συχνότητα (κίνηση) των αναρτήσεων και θα προσπαθούσα να κλείσω την διαφορά, να ισορροπήσω όσο μπορούσα, ανάμεσα στη μπροστινή και πίσω συχνότητα. Κάνει τη μετατόπιση βάρους της μοτοσυκλέτας πολύ πιο ομαλή!

Τέτοιες ιδέες μου, εξήγησα στον Filippo. Τον ρώτησα επίσης γιατί με κάλεσε. Αν δεχόμουν την προσφορά και έφερνα καλά αποτελέσματα, θα αποδείκνυε τις προηγούμενές του κινήσεις λάθος… ή σε αντίθετη περίπτωση, αν πήγαινα στην Ducati και δεν κατάφερνα τίποτα, θα έδειχνε – και πάλι – ότι η απόφασή του να με φωνάξει ήταν λάθος. Του είπα: “Σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να αναλάβεις την ευθύνη. Πως και θα πάρεις ένα τέτοιο ρίσκο;” Εκείνος απάντησε αμέσως και με ηρεμία: “Δεν έχει σημασία αν θα χάσω την θέση μου! Δεν με ενδιαφέρει καθόλου! Ένα μόνο πράγμα με ενδιαφέρει: να κάνουμε καλύτερη τη μοτοσυκλέτα!” Όταν τον άκουσα να λέει αυτά σκέφτηκα από μέσα μου: Filippo, έχεις το πνεύμα των Samurai…!»

 

 

Παρ’ όλα αυτά, είναι παράδοξο – ιδιαίτερα για την Ιαπωνική κοινωνία – κάποιος να βοηθά και να δίνει ιδέες σε αντίπαλη εταιρεία.

 

«Βασικά, έχω αποσυρθεί και είμαι ανεξάρτητος. Έτσι, δεν θα υπήρχε κάποιο εμπόδιο στο να τους βοηθήσω. Ωστόσο κατανοώ ότι δεν θα ήταν αποδεκτό στην Ιαπωνική κοινωνία το να βοηθήσω τους ανταγωνιστές μας. Από την άλλη, θα μου άρεσε να βοηθήσω τον Filippo, ως φίλος, διότι είναι εξαιρετικός μηχανικός. Επιπροσθέτως, αν ο Valentino επέστρεφε στην Yamaha, το να τον βοηθήσω δεν θα ήταν άσχημη ιδέα. Ο Filippo μου παρουσίασε αρκετές εναλλακτικές προτάσεις συνεργασίας. Του είπα ότι θα του απαντήσω σε μια εβδομάδα κι έφυγα από την Ιταλία. Αμέσως μόλις επέστρεψα, πήγα στα κεντρικά της Yamaha και τους είπα για τις προτάσεις του Filippo».

 

Ποια ήταν η αντίδρασή τους;

 

«Ήταν τυπική Ιαπωνική… Είπαν: “Δεν μπορούμε να σε εμποδίσουμε να κάνεις αυτό που θέλεις, αλλά ελπίζουμε ότι θα πάρεις την σωστή απόφαση”. Δεν υπήρχε λόγος να δημιουργηθεί ένταση μεταξύ μας κι έτσι είπα: “οκ, ας το ξεχάσουμε”».

 

Με τον Valentino τι συζητήσατε;

 

«Όταν πήγα στην Ιταλία, ο Rossi είχε πάρει την απόφασή του να φύγει από την ομάδα. Ωστόσο τα περιοδικά και οι εφημερίδες έγραφαν ότι θα πάω στην Ducati. Ήθελε να μάθει το τι θα κάνω. Όταν ήμουν στην Ιταλία, με καλούσε στο κινητό κάθε ημέρα. Αφού του εξήγησα τους λόγους του ταξιδιού μου, του είπα ότι μόλις επιστρέψω στην Ιαπωνία, θα ρωτήσω τα κεντρικά αν θα μπορούσα να βοηθήσω την Ducati και θα του έλεγα την απόφασή μου. Την επομένη της συνάντησής μου με τους ανθρώπους στην Iwata, του έστειλα ένα mail, εξηγώντας ότι δεν μπορώ να τους βοηθήσω».

 

Σκέφτηκες να τον πείσεις να επιστρέψει στην Yamaha;

 

«Όχι, δεν χρειαζόταν!»

 

Τώρα επιστρέφει στην Yamaha του χρόνου. Υπάρχει πιθανότητα να τον βοηθήσεις, ως σύμβουλος;

 

«Είναι μάλλον απίθανο. Διότι πιστεύω ότι η Yamaha έχει τις προοπτικές να κερδίζει για τα επόμενα δύο χρόνια. Μετά, το 2015 ή αργότερα, ενδεχομένως να πρόσφερα τις συμβουλές μου, αλλά μέχρι τότε ο Valentino θα έχει αποσυρθεί από το MotoGP! Αυτή η συμβουλευτική εταιρεία που σκέφτομαι να κάνω, θα ειδικεύεται στις δυναμικές οχημάτων και σε λύσεις για τον θόρυβο και τις δονήσεις. Είναι κάτι για να γεμίσει η ζωή μου τώρα που έχω αποσυρθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν εμπλέκομαι με τα paddock του MotoGP. Όπως είπα, έχω έρθει στο Κιότο για να περάσω μια ήρεμη ζωή. Ελπίζω να μην επιστρέψω πια εκεί!»


Πόσο ανταγωνιστικός – πιστεύεις – ότι θα είναι του χρόνου;

 

«Λοιπόν, υπάρχουν αρκετές απόψεις, αλλά θεωρώ ότι έχει ακόμα πολύ μεγάλες δυνατότητες. Από την άλλη, ο Jorge είναι πιο σταθερός και γρήγορος από ποτέ. Δεν είναι εύκολο να τον κερδίσει κανείς, ούτε κι ο Valentino! Θα είναι μια ωραία μάχη αυτή! Θα δούμε!»

 

Υπήρχε αρκετή ένταση στο γκαράζ της Yamaha, από το 2008 ως το 2010, εξαιτίας της αντιπαλότητάς τους. Πως θα είναι τα πράγματα του χρόνου;

 

«Εικάζω ότι αυτή η ένταση θα επανέλθει. Δεν θα εκπλαγώ αν δω τον Valentino να θέλει να κερδίσει τον Jorge, προτού αποσυρθεί. Είναι πολύ αποφασισμένος αναβάτης. Λυπάμαι για τους ανθρώπους στα γκαράζ γιατί θα αντιμετωπίσουν πάλι ίδιες καταστάσεις, που απαιτούν γερό στομάχι! Πέρα από αυτό, θεωρώ ότι η YZR-M1 θα είναι πιο σταθερή. Αυτή η ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα έχει εξελιχθεί και με την βοήθεια του Valentino. Με την επιστροφή του στην Yamaha, θα ξεκαθαρίσει ακόμα περισσότερο η πορεία αυτή της εξέλιξης».

 

Επόμενο άρθρο »

Ο Checa πρώτος στο τεστ της Μόσχας!

« Προηγούμενο άρθρο

Η Ducati μισή στο Brno!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα