• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP: Οι γκρίνιες για το βάρος συνεχίζονται…
Το όριο βάρους, κόκκινο πανί για τους 3 κατασκευαστές
Νέα 05/03/2012 - 16:46

Τα παράπονα για την αλλαγή του ελάχιστου βάρους των μοτοσυκλετών του MotoGP, συνεχίστηκαν και στις πρόσφατες δοκιμές στην πίστα της Sepang, με τους εκπροσώπους των τριών κατασκευαστών να μιλούν στον Τύπο για το συγκεκριμένο ζήτημα.

 

Θυμίζουμε ότι μετά από συνάντηση της Επιτροπής Grand Prix στην Βαλένθια, στο τέλος της περσινής σεζόν (5 Νοεμβρίου), ανακοινώθηκε ότι το ελάχιστο βάρος των νέων 1000cc μοτοσυκλετών θα ήταν 153 κιλά.

 

Αυτή η αύξηση των 3 κιλών, σε σχέση με τις προηγούμενες 800cc, ήταν κάτι το αναμενόμενο, ωστόσο, στην συνέχεια, το ελάχιστο βάρος αυξήθηκε κι άλλο, στα 157 κιλά, μετά την επόμενη συνάντηση της Επιτροπής, στις 14 Δεκεμβρίου.

 

Κατά την διάρκεια των πρώτων δοκιμών στην Sepang, ο Πρόεδρος της Dorna, Carmelo Ezpeleta, εξήγησε ότι η συγκεκριμένη απόφαση πάρθηκε για να εξυπηρετήσει τις νέες CRT μοτοσυκλέτες (βλ. σχετικά εδώ)

 

Βέβαια, ενώ η Ducati ήταν ακόμη στο στάδιο οριστικοποίησης του σχεδιασμού της για το 2012 MotoGP, οι μεγάλοι της αντίπαλοι, Honda και Yamaha, κατασκεύαζαν ήδη εξαρτήματα για μοτοσυκλέτες με βάρος 153 κιλά. Ως εκ τούτου, και οι δυο κατασκευαστές αναγκάστηκαν να αναπροσαρμόσουν το βάρος των μοτοσυκλετών τους, έτσι ώστε να συμπίπτει με το νέο όριο (157 κιλά)

 

Ο πρώτος που σχολίασε το γεγονός, κατά την διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος στην Sepang II, ήταν ο αντιπρόεδρος της HRC, Shuhei Nakamoto:

 

«Η φιλοσοφία μας στην Honda είναι ότι, αν χρειαστεί να κάνεις κάτι διαφορετικό, τότε πρέπει να κάνεις – κατ’ έλάχιστο – 2000 χιλιόμετρα σε τεστ αξιοπιστίας. Το συγκεκριμένο κόστος δεν είναι ευκαταφρόνητο. Ήμουν πάρα πολύ απογοητευμένος από αυτό (την νέα αλλαγή ορίου). Κάναμε τις δοκιμές στην Βαλένθια και ξαφνικά οι κανονισμοί άλλαξαν. Δεν είναι δίκαιο…»

 

Ο Masahiko Nakajima, Γενικός Διευθυντής του τμήματος εξέλιξης της Yamaha, ήταν εξίσου απογοητευμένος:

 

«Προσωπικά, είμαι πολύ αναστατωμένος με την συγκεκριμένη απόφαση. Διότι η αλλαγή έγινε τον Δεκέμβριο! Αδύνατον να το πιστέψω!», σχολίασε. «Είχαμε ήδη κάνει την συναρμολόγηση των εξαρτημάτων και κάποιων ανταλλακτικών. Και μετά, άλλαξαν τους κανονισμούς προσθέτοντας 4 επιπλέον κιλά».

 

«Αν είχαμε μπροστά μας έναν χρόνο, θα μπορούσαμε να προετοιμαστούμε. Για παράδειγμα, ένα κιλό λιγότερο παίζει τεράστιο ρόλο στην απόδοση των φρένων, φανταστείτε τα 4 επιπλέον! Πολύ δύσκολο…!»

 

Υπέρ της συγκεκριμένης αλλαγής – χωρίς ωστόσο να αναφερθεί στο χρονικό σημείο που πάρθηκε η απόφαση – ήταν ο Γενικός Διευθυντής της Ducati, Filippo Preziosi:

 

«Ήμασταν ανοιχτοί σε αυτό το ενδεχόμενο, διότι πιστεύουμε ότι το ελάχιστο βάρος είναι ένας εύκολος τρόπος μείωσης του κόστους», υπογράμμισε. «Έτσι, εκεί που θα είχες μπουλόνια από τιτάνιο τώρα θα βάλεις από ατσάλι… Το τεχνολογικό ενδιαφέρον του Πρωταθλήματος δεν επηρεάζεται από το υλικό των μπουλονιών, το ίδιο ισχύει και για τις εξατμίσεις και τα λοιπά εξαρτήματα.»

 

«Παλεύουμε, σαν τεχνικοί, ενάντια στο ελάχιστο βάρος. Έτσι, ο πιο εύκολος τρόπος για να έχουμε οικονομικές μοτοσυκλέτες, είναι να αυξήσουμε αυτό…»

 

«Για μένα, ο σωστός τρόπος είναι να αυξήσουμε το ελάχιστο όριο βάρους και μετά από αυτό, ο κάθε κατασκευαστής μπορεί να αποφασίζει ποια τεχνολογία είναι πιο ταιριαστή σε κάθε εξάρτημα, έτσι ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή απόδοση στην χαμηλότερη τιμή», δήλωσε ο Preziosi

 

«Αν οι κανονισμοί αρχίζουν και λένε ότι πρέπει να κάνεις αυτό στο συγκεκριμένο εξάρτημα κτλ, δεν είσαι ελεύθερος να κάνεις ό,τι πιο αποτελεσματικό, από άποψη κόστους. Αν για εσένα είναι πιο αποδοτικό να κάνεις κάτι με αυτόν τον τρόπο, αλλά οι κανονισμοί σε αναγκάζουν να ακολουθήσεις έναν άλλο, τότε αυτό δεν έχει νόημα για εμένα!»

 

«Το βάρος είναι αρκετό από μόνο του, για να μειωθεί το κόστος», ολοκλήρωσε.

 

Να θυμίσουμε, ότι το όριο βάρους από το 2013 θα ανέβει στα 160 κιλά.

 

Επόμενο άρθρο »

Η Hero Motocorp ενδιαφέρεται για την Ducati;

« Προηγούμενο άρθρο

Pernat: «Rossi και Ducati προβληματίζουν…»

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ