• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Stoner: «Όλοι μας ξεκινάμε από το μηδέν»
Δεν τίθεται θέμα υπεράσπισης τίτλου
Νέα 22/02/2012 - 11:39

Μετά την εμφατική παρουσία του στο τεστ της Sepang, στις αρχές του μήνα, ο Stoner επέστρεψε στην Ελβετία, κοντά στην γυναίκα του για να είναι μαζί της την στιγμή που η κόρη τους Alessandra - Maria Stoner ήρθε στο φως.

 

Έχοντας στην διάθεσή του περίπου ένα μήνα ξεκούρασης, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα επιστρέψει στην Μαλαισία στις 28 Φεβρουαρίου, για το επόμενο τεστ πάνω στην RC213V, καθώς πλησιάζουμε ολοένα και περισσότερο στην έναρξη της σεζόν στις 8 Απριλίου στο Κατάρ. Στην πορεία έδωσε και την παρακατω συνέντευξη:

 

Συγκεκριμένα, πόσο διαφορετική είναι η 1000cc από την 800cc στην είσοδο της στροφής, στη μέση και κατά την έξοδο;

 

«Νομίζω ότι το βασικότερο πράγμα – όχι τόσο εξαιτίας της μετάβασης από τα 800cc στα 1000cc, όσο χάρη στην βελτίωση που καταφέραμε στην Honda – είναι η σταθερότητα κατά το φρενάρισμα. Το μεταξόνιο είναι λίγο διαφορετικό και έχουμε καλύτερη σταθερότητα στα φρένα, όταν μπαίνουμε στην στροφή. Το πίσω μέρος δεν έχει την τάση να σηκώνεται τόσο πολύ κι έτσι μπορούμε να καταπιαστούμε ακόμη περισσότερο με το φρενάρισμα»

 

Το βάρος της RC213V είναι το ίδιο;

 

«Έχουμε πάρει 4 κιλά. Ήταν μια απόφαση τελευταίας στιγμής. Οι μοτοσυκλέτες ήταν έτοιμες και μετά μας είπαν “α, ναι, θα πρέπει να προσθέσουμε 4 κιλά”. Νομίζω ότι θα πρέπει να αλλάξουν τακτική, καθώς δεν είναι σωστό να έχεις κανόνες οι οποίοι αλλάζουν την τελευταία στιγμή, όταν οι μοτοσυκλέτες είναι ήδη έτοιμες. Σε γενικές γραμμές το βάρος είναι ίδιο. Την δεδομένη στιγμή το νιώθω παρόμοιο με την 800cc. Το μόνο διαφορετικό για εμάς είναι ο τρόπος που νιώθω το πλαίσιο, αλλά όπως είπα, θεωρώ ότι έχουμε βελτιωθεί σε αυτό το κομμάτι».

 

Έχεις την δυνατότητα να είσαι λιγότερο ακριβής με την 1000cc και να την γλυτώσεις;

 

«Θα έλεγα όχι. Κατά κάποιο τρόπο θα έλεγα ότι ίσως είναι δυνατόν, κυρίως λόγω της μεγαλύτερης ροπής που έχουμε στην διάθεσή μας. Ωστόσο και οι 800cc είχαν αρκετή δύναμη. Ειδικότερα προς το τέλος, είχαν υπολογίσιμη ιπποδύναμη και ίσως περισσότερη απ’ ότι τους αναλογούσε. Εξακολουθούμε να σπινάρουμε, βέβαια, παντού. Καταλήγω στο να πω όχι. Πιστεύω ότι πρέπει να τις οδηγείς με παρόμοιο τρόπο».

 

Ένα λάθος θα είναι λιγότερο επιζήμιο σε σχέση με τις 800cc;

 

«Όχι, νομίζω ότι είναι το ίδιο. Με τις 800cc είχαμε ενδεχομένως λίγο περισσότερη ταχύτητα μέσα στις στροφές. Επειδή δεν είχαμε την ίδια δύναμη, με τις 800cc δεν είχαμε και τα ίδια προβλήματα με το μπροστινό μέρος (σούζες). Οι 1000cc βέβαια, ειδικότερα σε μικρές πίστες με κοντές σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, θα παρουσιάζουν συνεχώς αυτό το πρόβλημα και αυτό θα είναι κάτι που θα πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά. Είναι λοιπόν κάπως πιο σκληρές και μπορείς να έχεις περισσότερο ανοιχτό το γκάζι στην μέση της στροφής. Αλλά είναι ασήμαντη λεπτομέρεια. Μπορείς να τις οδηγήσεις και τις δυο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο».

 

Δήλωσες ότι το παιδί σου θα δώσει μεγαλύτερο νόημα στην ζωή σου. Πότε το πρωτο-συνειδητοποίησες αυτό;

 

«Πριν τέσσερα χρόνια θα έλεγα. Πάντα ήξερα ότι υπάρχουν πολύ περισσότερα στην ζωή από τους αγώνες ταχύτητας. Και όταν αποφάσισα οριστικά ότι δεν ήθελα να είμαι μόνο αυτό, ένας αναβάτης αγώνων, άρχισα να ψάχνω για πράγματα που θα μπορούσα να κάνω εκτός αγώνων, όπως το ψάρεμα και άλλα που μου δίνουν αληθινή ευχαρίστηση. Και το να περνάω όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο με τους φίλους μου. Πράγματα που έχανα, διότι το Πρωτάθλημα δεν σου αφήνει χρόνο να ασχοληθείς. Όλοι οι καλοί μου φίλοι τρέχουν σε άλλα Πρωταθλήματα κι έτσι δεν έχουμε χρόνο να βρεθούμε. Σου λείπουν αυτά τα απλά πράγματα και συνειδητοποιείς ότι πρέπει να εκτιμάς τον διαθέσιμο χρόνο σου».

 

Έχεις κερδίσει έναν τίτλο στο παρελθόν. Είναι πιο δύσκολο να κερδίσεις τον τίτλο, ή να τον υπερασπιστείς;

 

«Νομίζω ότι δεν τίθεται θέμα υπεράσπισης. Δεν ξεκινάς μια σεζόν με πλεονέκτημα πόντων. Έτσι δεν πιστεύω ότι πρέπει να μιλάμε για υπεράσπιση του τίτλου. Μπορείς να αλλάξεις τον αριθμό στην μοτοσυκλέτα σου, αν το θελήσεις, ωστόσο όλοι ξεκινάμε από το μηδέν. Ειδικότερα φέτος, που πήγαμε από τις 800cc στις 1000cc, τίποτα δεν είναι το ίδιο με πέρυσι εκτός του ότι έχουμε ελαστικά στις μοτοσυκλέτες μας και τρέχουμε στο ίδιο Πρωτάθλημα, ωστόσο θα μπορούσαμε να μιλάμε για μια νέα εντελώς κατηγορία. Γι’ αυτό δεν πιστεύω ότι ξεκινάς μια σεζόν προσπαθώντας να υπερασπιστείς τον τίτλο. Θεωρώ ότι βγαίνεις στις πίστες και προσπαθείς να διεκδικήσεις ακόμη ένα».

 

Την επόμενη χρονιά του πρώτου σου τίτλου, αντιμετώπισες αρκετά προβλήματα τα οποία σε δυσκόλεψαν ώστε να κρατήσεις το #1

 

«Δεν ξεκινήσαμε με τον καλύτερο τρόπο με την μοτοσυκλέτα του 2008. Δυσκολευτήκαμε σε αρκετά σημεία στην αρχή της σεζόν. Είχαμε πολλά θέματα με ταλαντώσεις προσπαθώντας να διαπιστώσουμε τις αλυσιδωτές αντιδράσεις. Στο Le Mans μας έφυγε μια κάμερα αλλά κανείς δεν το πήρε είδηση, ενώ προς το τέλος του χρόνου είχα σοβαρό πρόβλημα με τον τραυματισμό μου στον καρπό… ωστόσο αυτό που θυμούνται όλοι είναι ότι έχασα τον τίτλο. Βέβαια δώσαμε μια πολύ αξιόλογη μάχη, αν σκεφτούμε την χρονιά που είχαμε. Και νομίζω ότι απέδειξα σε όλους ότι άξιζα να πάρω τον τίτλο, αλλά δεν ήταν γραφτό να συμβεί. Τα πράγματα δεν πήγαν όπως έπρεπε. Το ίδιο και το 2009. Προηγούμασταν στο Πρωτάθλημα όταν το πρόβλημά μου με την λακτόζη μας έφερε τα πάνω κάτω. Μόνο το 2010 ήταν η χρονιά που δεν είχαμε καμία δικαιολογία. Δεν είχαμε θέμα με την μοτοσυκλέτα, δεν είχαμε πρόβλημα με τον εξοπλισμό, αλλά δεν καταφέραμε να κάνουμε τις απαραίτητες ρυθμίσεις γρήγορα. Κάναμε λάθη. Πιέσαμε υπερβολικά πολύ, σε μέρη που έπρεπε να φανούμε πιο συγκρατημένοι. Και τα πράγματα συνεχίστηκαν έτσι. Ωστόσο, αποδείξαμε προς το τέλος της σεζόν – μόλις τα βάλαμε όλα σε μια τάξη – ότι ήμασταν πολύ γρήγοροι πάνω σε μια μοτοσυκλέτα που δεν μας έδωσε αυτά που θέλαμε, παρ’ όλα αυτά, η συνεργασία μου με την ομάδα ήταν φανταστική και αποδείξαμε σε όλους το τι είμαστε ικανοί να πετύχουμε».

 

Ο Wayne Rainey έλεγε ότι με κάθε Πρωτάθλημα που τελείωνε, ένιωθε μεγαλύτερη την ανάγκη να κερδίζει και δεν θα μπορούσε να συμβιβαστεί με την δεύτερη θέση.

 

«Νομίζω ότι το Πρωτάθλημα αλλάζει σε μεγάλο βαθμό. Προσπαθώ να το κοιτάζω με διάφορες οπτικές γωνίες, με κάποιες να συμπίπτουν με αυτήν του Wayne. Εκείνος αποτελούσε το σημείο αναφοράς για όλους, έτσι δεν είχε λόγο να κυνηγήσει το οτιδήποτε. Βέβαια, φαντάζομαι ότι πάντα θέλεις να κερδίσεις περισσότερους αγώνες, πάντοτε βάζεις στόχους και θέλεις να τους πετύχεις. Για μένα αποτελεί πρόβλημα η κατεύθυνση του Πρωταθλήματος, ο τρόπος που αλλάζουν οι κανόνες, υπάρχουν πάντοτε δικαιολογίες, αυτό, εκείνο ή το άλλο και δεν έχει καμία σχέση με τους αγώνες εκείνης της εποχής. Υπάρχουν πάρα πολλά που χωρίζουν αυτές τις εποχές. Αν δούμε τα πράγματα με το ίδιο μάτι, τότε θα αισθανθώ πραγματικά πολύ λυπημένος με την τροπή που έχει πάρει το Πρωτάθλημα. Από την άλλη μεριά έχω θέσει τους στόχους μου για φέτος και θέλω να τους πετύχω, όμως αν δεν το καταφέρω θα πρέπει να είμαι ευτυχής με την μέχρι τώρα καριέρα μου».

 

Ένα από τα προβλήματα που είχε, ήταν το γεγονός ότι δεν βελτιωνόταν η μοτοσυκλέτα του επειδή κέρδιζε συνεχώς. Δεν φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο και με την Honda όμως.

 

«Η Honda θέλει συνεχώς να βελτιώνεται, δεν θέλουν με τίποτα να μένουν άπραγοι. Πέρυσι δεν είχαμε και πολλά να κάνουμε, αλλά φέτος με τις 1000cc έχουμε πολύ δουλειά ήδη από την αρχή…»

 

Στη Laguna Seca έκανες το 2009 μια από τις πιο απογοητευτικές εμφανίσεις σου, ενώ πέρυσι κατάφερες εκεί να κάνεις έναν από τους καλύτερούς σου αγώνες

 

«Νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι ίσως ο αγώνας δεν είναι τόσο εύκολος τώρα, πάνω στην Ducati. Ότι δεν ήταν τόσο εύκολο, όσο πολλοί πίστευαν. Αγωνίστηκα με όλες μου τις δυνάμεις αλλά τα πράγματα δεν ήρθαν όπως τα περίμενα. Το ξέχασα μετά από λίγο, ωστόσο αυτό δεν συνέβη με τον υπόλοιπο κόσμο. Πάντως, δεν είναι πρόβλημά μου πια…»

 

Την προσπέραση που έκανες στον Jorge Lorenzo, πόσο πιο πριν την είχες σχεδιάσει;

 

«Μερικούς γύρους πριν, για να είμαι ειλικρινής. Όχι την ίδια εκείνη στιγμή. Σκεφτόμουν ότι αν μου παρουσιαζόταν η ευκαιρία δεν θα δίσταζα να το επιχειρήσω. Ήμουν πάντοτε πιο αποτελεσματικός στο τελευταίο τμήμα της Laguna – δεν έχει να κάνει με επιτάχυνση – ήμουν πολύ γρήγορος πάνω στην Ducati. Τα πάντα έχουν να κάνουν με το να κρατήσεις τις αλλαγές ταχύτητας στο σωστό πλαίσιο ώστε να κρατήσεις κάτω το εμπρός μέρος της μοτοσυκλέτας, διότι είναι πολύ μικρή πίστα. Οι αλλαγές ταχύτητας είναι πολύ γρήγορες και πολύ δύσκολες. Γι’ αυτόν τον λόγο πάντοτε ανακουφιζόμουν όταν έβγαινα από την τελευταία στροφή και κατευθυνόμουν στην τελική ευθεία. Σκεφτόμουν ότι εάν τον πλησιάσω αρκετά και έκανε κάποιο μικρό λάθος στην αλλαγή ταχύτητας - δεν ήθελε και πολύ να γίνει - αυτό θα μου έδινε την κατάλληλη ευκαιρία που χρειαζόμουν. Όπως και έγινε. Αν το παρακολουθήσετε ξανά, θα με δείτε εντελώς ξαφνικά να επιταχύνω. Δεν είναι όμως αυτό που συνέβη στην πραγματικότητα, απλώς ο Jorge άφησε να του ξεφύγει το μπροστινό μέρος (σούζα) λίγο περισσότερο απ’ ότι έπρεπε. Έχασε ελάχιστα τον ρυθμό του και αυτό μου επέτρεψε να τον προσπεράσω».

 

Κάποιοι θεωρούν ότι αυτό ήταν το σημείο που άλλαξε την ροή του Πρωταθλήματος. Συμφωνείς ή διαφωνείς;

 

«Όχι, διαφωνώ εντελώς. Στην συνέχεια άλλαξε και μετά άλλαξε και πάλι… πάντοτε υπάρχουν ανάλογα σημεία στο Πρωτάθλημα. Νομίζω ότι πρέπει να το ξεχάσουμε. Ας κάνουμε τον κάθε αγώνα σημείο αναφοράς για το Πρωτάθλημα. Θα υπάρχουν πάντα διαφορετικές στιγμές και απλώς θα πρέπει να τις αφήνουμε να συμβαίνουν…»

 

Επόμενο άρθρο »

Zarco & Granado μετά τις δοκιμές στην Jerez

« Προηγούμενο άρθρο

Ικανοποιημένος ο Edwards

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ